1o000 kroků = cesta ke zdraví



Na základě mnoha studií odborníci na zdraví a pohyb zjistili, že právě 10 000 kroků za den je dostačující pohyb pro pozitivní ovlivnění zdraví dospělé populace. Chůze bojuje zejména proti obezitě a následně pak nemocem srdce a cév. Potvrzuje to například velká studie z Británie s názvem "Kolik kroků denně potřebujeme?". Výzkumy také zjistily, že dostatek pohybu má pouze 10 % obyvatel vyspělých zemí. 10000 kroků odpovídá průměrně 7 km, tedy vzdálenosti, kterou bychom měli denně ujít pro zlepšení zdraví, udržení si kondice a optimální váhy!


Chůze je totiž nejjednodušší pohyb, k němuž je lidské tělo uzpůsobeno, je pro ně naprosto přirozená a pro dobré zdraví nezbytná.


Tato hodnota je platná pro lidi bez zdravotních komplikací, vysoká je pro lidi staršího věku a lidi s chronickým onemocněním, naopak děti by se měli hýbat více.


Díky nošení krokoměru je možné přepočítat téměř každou pohybovou aktivitu (kromě plavání :O)) na ekvivalentní počet kroků.


Jak jste aktivní Vy?

Počet kroků za den Stupeň aktivity
<5000 sedavý způsob života - velmi málo aktivní
5000 - 7499 málo aktivní - denní aktivita bez cvičení či sportu
7500 - 9999 středně aktivní - zahrnuje nějakou pohybovou aktivitu nebo zvýšenou pracovní aktivitu
1o000 - 12499 aktivní
12500< vysoce aktivní


Pokud chodíte pro zdraví, udělejte 10 000 kroků za den, jestli je vašim cílem snížit hmotnost, pak byste měli udělat 12 000 - 15 000 kroků denně. Tak i tak, začněte postupně. Nasaďte si krokoměr a nejprve zjistěte, kolik kroků denně skutečně uděláte. Potom pomalu přidávejte, až se dostanete na požadovaný počet. Nezapomeňte, nikdy není pozdě začít a hlavně KAŽDÝ KROK SE POČÍTÁ!


10 000 kroků také znamená, že spálíte až 450 kcal (to je jako hodina intenzivního aerobicu), za týden je to už přes 3000 kcal. Hubnout pomocí pohybu znamená trvalý výsledek! Hubnete především tuk a naopak zvyšujete podíl aktivní tělesné hmoty, zlepšujete kondici a posilujete celý kardiovaskulární systém. Takových výsledků nikdy nedosáhnete pomocí sebezázračnější diety! Díky ní budete pouze hladovět, ztrácet vodu a aktivní hmotu a až se znovu normálně najíte, díky jo-jo efektu máte zpět dvakrát tolik!


10 000 kroků není zázračné číslo, ale jednoduchý návod, jak zdvojnásobit či ztrojnásobit vaši aktivitu za den. Jednoduchý způsob, jak být zdravý!


Používání krokoměru zvyšuje motivaci k pohybu, výrazně přispívá ke zvyšování denního počtu kroků a zároveň slouží jako jednoduchá kontrolní pomůcka při plnění Vašich "zdravotních" cílů!






Copyright © 2011 Roman Heczko.